تبریز- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای طرح کاهش وزن و سن کشتار مرغ های گوشتی از امروز امسال در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد

مرغ‌ها در آذربایجان شرقی وزن کم می‌کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حبیب شریفیان اظهار داشت: در فاز نخست اجرای این طرح برای کاهش سن کشتار و اصلاح وزن مرغ های گوشتی به وزن یک کیلو و ۸۰۰ گرم و متوسط ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم و حداکثر سن کشتار ۴۲ روزه اقدام می شود.

وی افزود: در افق اجرای این طرح در فروردین سال ۱۳۹۷ واحدهای پرورش مرغ گوشتی باید به وزن کشتار حدود یک کیلوگرم تا ۱.۶ کیلوگرم و سن ۳۵ روزه نزدیک شوند.

 مهندس شریفیان هدف از اجرای این طرح را بهبود بهره وری، کاهش ضایعات، توسعه صادرات و بهبود شرایط بهداشتی فرآیند تولید تا عرضه برشمرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای مصلحت ملی، منافع اقتصادی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان صورت می گیرد.

 وی گفت: در این طرح علاوه بر افزایش کیفیت گوشت مرغ، با بهبود ضریب تبدیل دان به گوشت موجب کاهش هزینه های تولید خواهد شد.

مهندس شریفیان با بیان اینکه اجرای این طرح می تواند صرفه جویی در مصرف خوراک طیور در سال ایجاد کند  ادامه داد: با عملیاتی شدن طرح مذکور و کاهش سن کشتار از هدر رفت خوراک طیور و در پی آن واردات جلوگیری می شود.

وی اصلاح وزن و سن کشتار مرغ گوشتی را برای دستیابی بیشتر به بازارهای جهانی ضروری و مهم دانست و خاطرنشان کرد: در تجارت جهانی، مرغ های سایز با وزن یک کیلوگرم تا یک کیلو و ۶۰۰ گرم مبادله می شود .

مهندس شریفیان اجرای طرح کاهش وزن و سن کشتار مرغ گوشتی را در تمام واحدهای تولیدکننده عملی دانست و در عین حال بر فرهنگ سازی برای مصرف گوشت مرغ با وزن پایین تر در کشور تاکید کرد.

 وی با بیان اینکه دستورالعمل های طرح کاهش وزن و سن کشتار مرغ گوشتی به امضای معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور رسیده و به سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  نیز ابلاغ شده است افزود: اجرای بخشی از دستورالعمل های این طرح به همکاری اداره کل دامپزشکی استان و بخشی دیگر به همکاری پرورش دهندگان و تشکل های تولیدی طیور نیاز دارد.

 مهندس شریفیان در خاتمه افزود: اجرای طرح کاهش وزن و سن کشتارمرغ گوشتی با هماهنگی اتحادیه مرغداران گوشتی، انجمن صنفی کشتارگاه های طیور انجام می گیرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.