کارشناس هواشناسی مازندران با پیش‌بینی هوای استان در ۲۴ ساعت آینده از وقوع بارش های پراکنده همراه با رگبار در استان خبر داد.

وضعیت آب و هوای شمال ایران در ۲۴ ساعت آینده/ رگبار در راه مازندران

به گزارش قدس آنلاین، نبی‌پور کارشناس هواشناسی درباره آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی مازندران اظهار داشت: هوای استان در پنج‏شنبه و جمعه صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر پنج شنبه تا اواخر وقت جمعه با رشد ابر در مناطق غربی، کوهپایه و ارتفاعات استان روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: پیش‌بینی هواشناسی از بعداز ظهر فردا با رگبار و رعدوبرق متناوب‌، وزش باد گاهی نسبتا شدید و احتمال تگرگ  همراه است که طی این مدت احتمال جاری شدن روان آب و گل و لای وجود دارد.

نبی‌پور با تاکید بر اینکه با بارش رگبارهای پراکنده احتمال صاعقه و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان وجود دارد توصیه کرد: مسافران از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل خودداری کنند و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود.

این‌کارشناس هواشناسی ادامه داد:با توجه به بارش های پراکنده دامداران همچنین از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند و احتیاط در تردد جاده‌ای محورهای کوهستانی در نظر گرفته شود.

وی درباره پیش بینی هواشناسی از هفته آینده نیز خاطرنشان کرد:از شنبه و سه ‏شنبه هفته اینده آسمان استان صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در بعضی ساعات با افزایش ابر خواهد بود.

نبی پور ادامه داد:فقط در بعدازظهر دوشنبه در ارتفاعات با رگبار پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

به گفته وی،دریا نیز تا از عصر امروز پنجشنبه و تا صبح شنبه مواج است و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.