کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هوای گرم تا روزهای ابتدایی هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود و از روز یکشنبه آتی از شدت گرما در بیشتر نقاط خراسان رضوی کاسته می‌شود.

گرمای هوا در خراسان رضوی کم می‌شود

به گزارش قدس خراسان، مرتضی اثمری افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۴ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. هوای گرم تا روزهای ابتدایی هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود و از روز یکشنبه آتی از شدت گرما در بیشتر نقاط خراسان رضوی کاسته می‌شود.

وی بیان کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۳۷ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب این شهر ۲۳ درجه پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش سرعت وزش باد تا اواسط هفته آینده پدیده جوی غالب در این استان خواهد بود که در نواحی بادخیز و مستعد گاهی وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت نیز همراه خواهد بود.

وی بیان داشت: همچنین طی این مدت در نیمه شمالی استان خراسان رضوی و به طور متناوب افزایش ابرناکی با وقوع احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

اثمری گفت: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۶ درجه سلسیوس و شهرستان‌ داورزن با بیشینه دمای هوای ۴۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.