کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز جمعه و فردا علاوه بر کاهش شدت وزش باد و گرد و خاک در استان دمای هوا نیز در نقاط مختلف چند درجه کاهش خواهد یافت.

 روند کاهشی وزش باد و گرمای هوا در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مرتضی اثمری اظهار کرد: در حالی که فریمان و بردسکن طی دیروز به ترتیب با ۱۷ و ۴۲ درجه سانتیگراد خنک ترین و گرم ترین دما را داشتند، امروز و فردا دمای هوا در نقاط مختلف استان چند درجه کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: دیروز شهروندان مشهدی نوسان دمایی بین ۲۴ تا ۳۷ درجه سانتیگراد را تجربه کردند اما امروز این نوسان دمایی در گرم ترین ساعات روز به ۳۵ و در خنک ترین ساعات شب به ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در بین نواحی باد خیز استان به ویژه در نوار شرقی، خواف با ثبت ۷۹ کیلومتر در ساعت رتبه بیشترین سرعت وزش باد در استان را ثبت کرد.

اثمری افزود: با وجود کاهش شدت وزش باد و گرد و خاک در استان طی امروز و فردا، کماکان وزش باد و گرد و خاک به ویژه در نواحی شرقی پدیده غالب جوی خراسان رضوی خواهد بود.

وی اضافه کرد: وزش باد در نواحی شرقی و جنوب شرقی خراسان رضوی همراه با کاهش دید و کیفیت هوا و گاهی نیز با احتمال بروز خسارت پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.