مدیرکل فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان امسال به ۲۰ میلیون تومان رسیده و براساس اولویت به ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

افزایش تسهیلات بازنشستگان تا سقف ۲۰ میلیون تومان

محسن تقیانی مدیرکل فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در مورد چگونگی روند حمایتی تامین اجتماعی از بازنشستگان اظهار کرد: در کنار واریزی مستمری برای بازنشستگان، درمان رایگان در حدود ۴۰۰ مرکز درمانی کشور برای این قشر با ارائه تمام خدمات درمانی از دیگر طرح‌های سازمان تامین اجتماعی است. در مراکز طرف قرارداد با سازمان نیز خدمات درمانی تنها با پرداخت ۱۰ درصد حق فرانشیز برای این گروه قابل ارائه است که این خدمات برای بازنشستگان بالای ۶۵ سال به صورت رایگان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان نیز از سال‌های گذشته در دستور کار است. سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان مشارکت برای هر نفر بازنشسته در حق بیمه تکمیلی بازنشستگان را داشتیم که امسال این مبلغ به ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت هم پوشش بهتری صورت گیرد و میزان مشارکت‌ها نیز ۱۲۰ درصد افزایش یافت.
بازنشستگان در انتخاب شرکت بیمه گر مختارند و سازمان تامین اجتماعی تنها نقش مشارکتی در حق بیمه دارد. امسال با تدبیری که اندیشیده شده میزان رضایت افزایش یافته است.
تقیانی در رادیو گفت‌وگو در مورد رفاهیات بازنشستگان نیز اظهار کرد: از سال‌های گذشته تسهیلات قرض الحسنه در دستور کار بوده که در سال جاری این تسهیلات به ۲۰ میلیون تومان رسیده و طبق برنامه ریزی‌ها این وام براساس اولویت‌ها به ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان پرداخت خواهد شد که در مقایسه با سال گذشته رقم وام و تعداد افراد افزایش یافته است. همچنین سفرهای زیارتی این قشر در قالب کرامت رضویه انجام می‌شود. سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از بازنشستگان به همراه همسرانشان به سفر زیارتی اعزام کردیم که امسال این تعداد نیز افزایش خواهد داشت.
در حوزه ورزش نیز طرح مرشدان آغاز شده که در ۶ رشته انفرادی و یک رشته تیمی انجام خواهد شد که با توجه به استقبال سال گذشته بازنشستگان پیش بینی می‌شود امسال شاهد استقبال بیشتری نیز باشیم.
وی همچنین پیرامون تجلیل از بازنشستگان یادآور شد: از بین بازنشستگانی که به دبیرخانه مرکزی جشنواره معرفی شدند ۱۵ بازنشسته نمونه کشوری انتخاب شده که در ماه‌های آینده این مراسم برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.