رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی درباره تحولات فلسطین اشغالی، بازگرداندن یهودیان به اروپا و آمریکا را راه نهایی حل و فصل مساله فلسطین ارزیابی و بر جهاد برای آزادسازی فلسطین تاکید کرد.

صنعا: جهاد تنها راه توقف جنایات اسرائیل/ باید یهودیان را به اروپا و آمریکا بازگردانیم

به گزارش قدس انلاین به نقل از شبکه المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این باره اظهار کرد: نسل کشی در غزه بیانگر یهودیتی است که خداوند متعال در قرآن کریم درباره آن به ما اطلاع داده است.

المشاط تاکید کرد: تنها چیزی که یهودیان را از جنایات و جاه طلبی باز می‌دارد، جهاد در راه خدا برای آزادسازی فلسطین و اماکن مقدس است.

وی افزود: ما از رسانه‌ها و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش در کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم تا وضعیت نارضایتی و دشمنی با آمریکا و (رژیم) اسرائیل را تحکیم کنند.

المشاط ادامه داد: ما از امت عربی و اسلامی می‌خواهیم که کالاهای آمریکایی - صهیونیستی را تحریم کنند؛ چراکه این کالاها سلاح‌هایی هستند که تأثیر مؤثری بر دشمنان دارند و در دسترس همگان هستند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین خاطرنشان کرد: راه حل این نیست که ملت فلسطین را از سرزمین‌شان آواره کنیم، بلکه راه حل این است که یهودیان را به جایی که از آنجه آمده‌اند یعنی به اروپا و آن سوی اقیانوس اطلس (قاره آمریکا) بازگردانیم.

رژیم صهیونیستی که از مقابله با مقاومت فلسطین و لبنان سرخورده شده و هر روز شکست‌های زیادی را در کارنامه خود ثبت می‌کند، بمباران مناطق مسکونی، درمانی و دینی غزه را تشدید کرده تا شاید بتواند با کمک‌های نظامی و سیاسی آمریکا خود را از مهلکه نجات بدهد، اقدامی که موجب شهادت ۴ هزارو ۷۴۱ فلسطینی و زخمی شدن ۱۵ هزار و ۸۹۸ نفر دیگر شده است.

از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۶ روز گذشته (۱۵ مهر ماه) بمباران مناطق مسکونی و عمومی از یک سو و قطع آب، برق و کمبود شدید مواد غذازی، دارویی از سوی دیگر وضعیت بسیار بحرانی را برای ساکنان فلسطینی غزه رقم زده است و نهادهای حقوق بشری شرایط انسانی در این منطقه را غیر قابل توصیف و اسفبار اعلام کرده‌اند.

نهادهای سازمان ملل از جمله برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق جمعیت سازمان ملل، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند «ما خواستار آتش‌بس همراه با دسترسی فوری و نامحدود بشردوستانه در سراسر غزه هستیم تا فعالان بشردوستانه بتوانند به غیرنظامیان نیازمند کمک کنند، جان‌ها را نجات دهند و از رنج بیشتر انسانی جلوگیری کنند.»

اما در این بین آمریکا در کنار گسیل تسلیحات و تجهیزات نظامی خود به منطقه به کمک صهیونیست‌های غاصب شتافته و سعی در جلوگیری از شکست صهیونیست‌ها دارد.

آمریکا همچنین پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی برزیل، درباره بحران غزه و رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی روسیه، پیش نویس قطعنامه‌ای را تدوین کرده که در آن قاطعانه از رژیم صهیونیستی دفاع کرده است، اما خبری از آتش بس در غزه نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.