رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین دغدغه همه انسان های بیدار و باوجدان در سراسر عالم است، اظهار داشت: آمریکا و صهیونیست‌ها باید به اتهام جنایت علیه بشریت در دادگاه بین المللی محاکمه شوند.

رئیس‌جمهور : آمریکا و صهیونیست‌ها باید به اتهام جنایت علیه بشریت در دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در کنفرانس بین المللی تهران درباره فلسطین گفت: آنچه ما را به هم نزدیک کرده دغدغه مشترک همه جهان اسلام و و فرهیختگان و مسئولان و چهره های سیاسی فرهنگی اجتماعی و فعالان رسانه ای است.موضوع فلسطین موضوع محوری است نه فقط برای جهان اسلام بلکه برای جهان بشریت.

رئیس جمهور تصریح کرد:موضوع فلسطین، دغدغه همه انسان های بیدار و با وجدان در سراسر عالم است؛ جریان نظام سلطه با سلطه گری و ظلم می خواهد حقوق مردم فلسطین را ضایع کند و توجهی به قانون و انسانیت ندارد، آنچه برایش اهمیت دارد، منافع نظام سلطه است؛ این مسأله باید همه را به فکر و اندیشه وا دارد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین دغدغه همه انسان های بیدار و باوجدان در سراسر عالم است، اظهار داشت: آمریکا و صهیونیست‌ها باید به اتهام جنایت علیه بشریت در دادگاه بین المللی محاکمه شوند.

رئیس‌جمهور در نشست بین المللی تهران درباره فلسطین با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی، کشتار زنان و کودکان، از بین بردن خانه‌های مردم فلسطین موجب تاسف است، افزود: آنچه موجب تاسف بیشتر است، حمایت بی چون و چرای آمریکا و چند کشور غربی از جنایات این رژیم است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه آنچه از این تاسف‌بارتر است ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق بشر است، بیان کرد: و آنچه موجب تاسف بسیار جامعه بشریت است، این است که این جنایات در مقابل دیدگان همه اتفاق می‌افتد و یک نظم ناعادلانه جهانی امروز در جهان شکل گرفته که محصول آن جنایات هولناک علیه بشریت شده است.

وی ادامه داد: بشریت باید برای شکل دادن به یک نظم نوین جهانی اندیشه کند و این دست نشست‌های هم‌اندیشی باید برای شکل دادن به نظم نوین جهانی همکاری و مساعدت جدی همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.