وزیر بهداشت گفت: حدود ۹۹ درصد تولید دارو و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور خودمان تولید می‌شود.

وزیر بهداشت: برای هر ایرانی یک پرونده سلامت ایجاد می‌کنیم

بهرام عین‌اللهی در خصوص عملکرد یکسانه وزارت بهداشت اظهار کرد: در دوسال و نیم دولت مردمی کارهای بسیار خوبی انجام شده است که مهم‌ترین آن در حوزه کرونا بود.

وی ادامه داد: در شرایطی کار را شروع کرده‌ایم که متاسفانه روزی ۷۰۰ نفر و هفته‌ای ۵ هزار نفر فوت می‌شدند و کارها تقریبا فلج شده بود. وزارت بهداشت توانست در مدت ۳ ماه با انجام واکسیناسیون عظیم میزان مرگ و میر را کاهش دهد.

وزیر بهداشت افزود: در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری کارهای بسیار خوبی انجام شد و تا به امروز ۱۶ هزار تخت بیمارستانی را افتتاح کرده‌ایم. نزدیک به ۲ هزاروهفتصد مراکز بهداشتی، خانه‌بهداشتی و مراکز جامع افتتاح شده است.

بیمه رایگان برای ۵ دهک نخست کشور

عین اللهی مطرح کرد: حدود ۳۰۰ دستگاه پیشرفته پزشکی مانند شتاب‌دهنده، ام آرآی و دستگاه آنژیو گرافی در کشور توزیع شده است. تقریبا ۵ دهک نخست جامعه را به صورت رایگان بیمه و پیوند حلزون برای افراد ناشنوا در حد وسیع انجام شده است.

وی به افزایش ظرفیت دانشجویی در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: در رشته‌های فوق تخصصی تا ۶۰ درصد، تخصص تا ۵۰ درصد و فلوشیپ تا ۲۵ درصد افزایش ظرفیت داشته‌ایم، همچنین حدود ۹۹ درصد تولید دارو و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور خودمان تولید می‌شود. لازم به ذکر است که در رابطه با جوانی جمعیت تمام وزارت خانه را بسیج کرده ایم تا در این زمینه فعالیت کنند.

۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور

وزیر بهداشت بیان کرد: مراکز درمان ناباروری را تا ۶۰ مرکز افزایش داده، زیرا حدود ۳.۵ میلیون زوج ناباروردر کشور حضور دارند. قرارگاه جوانی جمعیت ایجاد و چیزی حدود ۲۵ جلسه در این قرارگار برگزار شد. همچنین رتیه علمی از ۱۶ به ۱۵ ارتقا و مراکز تحقیقاتی گسترش یافت است لازم به ذکر است که ۱۵ پارک علم و فناوری نیز وجود دارد.

عین اللهی تصریح کرد: در بحث‌های فرهنگی طرح‌های معرفت افزایی را در مشهد مقدس با حدود ۵ هزار نفر برگزار کرده‌ایم. طرح سلامت خانواده را به عنوان یک طرح ابتکاری آغاز و هدف ما این است که برای هر ایرانی یک پرونده سلامت ایجاد کنیم اکنون ۱۹۸ شهرستان درگیر این طرح هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.