خبرگزاری مرکزی کره‌جنوبی طی گزارشی اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا نتوانسته اقتصاد روسیه را به زانو درآورد.

خبرگزاری کره: تحریم های آمریکا علیه روسیه ناموفق بوده است

به گزارش قدس آنلاین، رو جو هیون، کارشناس برجسته مسائل بین الملل کره‌ای، معتقد است که به لطف منابع طبیعی و توانایی‌های علمی روسیه، تحریم‌های آمریکا نتوانسته اقتصاد این کشور را تحت تأثیر جدی قرار داده و به زانو درآورد و فشارهای غرب نمی‌تواند رفتار دولت مسکو را تغییر دهد.

وی طی یادداشتی تاکید کرد: از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین، آمریکا هزاران تحریم علیه روسیه اعمال کرده و دور جدید تحریم‌ها هم که به مناسبات دومین سال آغاز درگیری مذکور اعمال شده چیز جدیدی ندارد.

هیون افزود: اما به نظر می‌رسد آمریکا به هیچ وجه در رویکرد خود برای تحمیل یک شکست استراتژیک به روسیه تغییر ایجاد نکرده و تصمیم دارد به هر قیمتی حتی با استفاده از سیاست پوسیده اعمال تحریم در زمانی که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و مهره مطیع غرب، در درگیری نظامی با روسیه در شرایط ضعف قرار دارد، به آن دست یابد.

این کارشناس کره‌ای معتقد است: برخلاف خواسته آمریکا اما اقتصاد روسیه به لطف منابع طبیعی غنی و پتانسیل بالای علمی و فنی این کشور در حال رشد است.

هیون معتقد است در عین حال در کشورهای غربی وضعیت زندگی مردم به شدت آسیب دیده و قطع تعاملات اقتصادی با روسیه ۱.۵ تریلیون دلار برای آنها هزینه در بر داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.