همزمان با ایام دهه کرامت و ایام خجسته میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) محفل قرآنی «غنچه‌ای رضوی» ویژه نوآموزان مهدالرضا(ع) مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری پنجمین دوره محفل قرآنی «غنچه‌های رضوی» ویژه کودکان مهدالرضا(ع)

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی گفت: دارالقرآن حرم مطهر و معاونت اماکن متبرکه در اجرای این برنامه با مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی مشارکت دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان ادامه داد: در قالب این برنامه تا 29 اردیبهشت، روزانه 30 محفل قرآنی با حضور 700 قرآن‌آموز مهدالرضا(ع) در صحن پیامبر اکرم حرم مطهر رضوی تشکیل می‌شود کودکان در این محفل برنامه روخوانی قرآن، آموزش سیره معصومین(ع)، آیات و روایات موضوعی، نقاشی و رنگ آمیزی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به سابقه برگزاری طرح «غنچه‌های رضوی» اظهار کرد: «غنچه‌های رضوی» برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ در حرم مطهر برگزار شد و تا سال ۱۴۰۲ همه ساله محفل قرآنی غنچه‌های رضوی در صحن‌های جمهوری اسلامی، ر واق امام خمینی(ره) و رواق دارالحجه برگزار می‌شد که امسال این محافل قرآنی را در صحن پیامبر اعظم برگزار می‌کنیم.

میریان یادآور شد: طرح مهدالرضا(ع) با هدف ترویج و گسترش معارف والای قرآنی در بین کودکان از سال 1377 در حال برگزاری است که در ابتدا معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی مسئولیت اجرای آن را بر عهده داشت اما از سال 1396 با تاسیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، این مرکز اجرای آن را به صورت گسترده انجام می‌دهد.

گفتنی است؛ سال آموزشی 1402-1403بیست و پنجمین سال و بیست و هفتمین دوره برگزاری کلاس‌های مهدالرضا(ع) در 31 استان کشور است که در سال جاری بیش از دو هزار نوآموز در مراکز آموزشی مهد الرضا سطح شهر مشهد آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و آیات و روایات کاربردی را به شیوه قصه و بازی فرا می‌گیرند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.