عبدالوحید فیاضی: جذب سرمایه ۲۸.۵ میلیارد دلاری و سرمایه­ گذاری در صنایع بالادست و پایین دست نفت و گاز بر اثر سیاست­ گذاری­های صحیح در دولت شهید رئیسی به دست آمد. این موفقیت­ ها قابل کتمان نیست و از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است.

جذب سرمایه ۲۸.۵ میلیارد دلاری برای تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز در دولت شهید رئیسی

عبدالوحید فیاضی در خصوص سیاست­های حوزه انرژی دولت سیزدهم و افزایش فروش نفت خام به میزان ۴۰۰ درصد در این دولت خاطرنشان کرد: در این امر عوامل مختلفی دخیل بودند. گاهی مسائل سیاسی نیز در موضوعات اقتصاد اثرگذار هستند. به طور مثال، در زمینه افزاش فروش نفت خام کشور در شرایط تحریمی در دولت سیزدهم، اقدامات وزارت امور خارجه از اهمیت بالایی برخوردار بود. گسترش روابط با کشورهای دیگر و تقویت محور مقاومت قطعاً بر موفقیت دولت سیزدهم در افزایش فروش نفت خام کشور اثر گذاشت.

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دولت­های قبلی توجه چندانی به دانش بنیان­ها نمی­ شد و آن­ها فضایی برای فعالیت نداشتند. خوشبختانه، در دولت سیزدهم استفاده از دستاوردهای دانش بنیانی در دستور کار قرار گرفت و شرکت­های دانش ­بنیان فضایی برای فعالیت پیدا کردند.

تاثیر تقویت دانش ­بنیان­ها در افزایش ۶۳ درصدی تولید نفت خام کشور

وی ادامه داد: سیاست­هایی مانند تقویت دانش ­بنیان­ها نیز در افزایش ۶۳ درصدی تولید نفت خام کشور موثر بود. این سیاست نتایج مثبت زیادی برای کشور داشت که یکی از آن­ها کمک به افزایش تولید بود.

فیاضی گفت: استفاده از دستاوردهای دانش بنیانی مزیت­ های زیادی برای کشور دارد. ضمن اینکه، برای متخصصان داخلی اشتغال ­آفرینی می­ کنیم، زمینه برای دستیابی به فناوری­ های روز دنیا مهیّا می­ شود. هنوز تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی داریم و باید به حمایت و تقویت دانش­ بنیان­ ها ادامه دهیم.

از این نماینده مجلس دوازدهم شورای اسلامی در خصوص ۲۸.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته در دولت سیزدهم برای ۱۳۲ طرح راهبردی بالادست و پایین‌دست صنعت نفت و گاز سوال کردیم و وی در پاسخ تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن شهید رئیسی و حتی زمانیکه نامزد ریاست جمهوری بودند، مشاهده کردیم که سیاست­ های این چنینی به عنوان اولویتی برای ایشان مطرح بود.

فیاضی گفت: در دولت شهید رئیسی نخبگان خوبی گرد هم آمدند و از تخصص آن­ها بهره بردیم. مواردی همچون جذب سرمایه ۲۸.۵ میلیارد دلاری و سرمایه­ گذاری در صنایع بالادست و پایین دست نفت و گاز بر اثر سیاست­گذاری­های صحیح در دولت شهید رئیسی به دست آمد. این موفقیت­ها قابل کتمان نیست و از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است.

افزایش ۳۰ درصدی صادرات گاز کشور در نتیجه دیپلماسی فعال انرژی

وی ادامه داد: قطعاً دستاوردهایی همچون افزایش ۳۰ درصدی صادرات گاز کشور در نتیجه دیپلماسی فعال انرژی در منطقه به دست آمد. هر نوع افزایش صادرات بر اثر افزایش تعاملات رخ می­دهد و دولت سیزدهم نیز در این زمینه عملکرد خوبی داشت.

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمایز دولت سیزدهم با دولت­ قبلی این بود که در دولت قبل بیشتر گسترش روابط با کشورهای غربی مدنظر بود، در حالی که  در دولت سیزدهم گسترش تعاملات با کشورهای منطقه و همسایگان در دستور کار بود.

فیاضی گفت: در دولت سیزدهم، زمین بازی عوض شد و تمرکز بر همسایگان به جای کشورهای غربی در دستور کار قرار گرفت. نشانک­ های تجاری کشور نیز به تبع روابط دیپلماتیک در منطقه تغییر کرد. در حوزه نفت و گاز نیز اتفاقات خوبی افتاد و توانستیم به گسترش تعاملات با کشورهای همسایه بپردازیم.

وی ادامه داد: در دولت شهید رئیسی ریل ­گذاری­ های خوبی در حوزه ­های مختلف اعم از جذب سرمایه ­ها، استفاده از ظرفیت ­های دانش بنیانی و تعامل با همسایگان انجام شد. امیدواریم این روندها در دولت بعدی ادامه یابد و کشور از مزیت­ هایش بهره­مند شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.