در سایه سار ملکوتی حرم مطهر امام رضا (ع)، بانوان خادم نیکوکار و داوطلب، در خیاط‌خانه‌ای به وسعت عشق و ایثار، مشغول تلاشی خداپسندانه هستند.

عشق در تار و پود حجاب؛ روایت ایثار خادمان بانو در خیاط‌خانه حرم امام رضا (ع)

زهرا قاسمی رئیس اداره رواق‌های خواهران، گفت: این بانوان نیکوکار که به خیل خادمان افتخاری حضرت ثامن‌الحجج (ع) پیوسته‌اند، با ظرافت و عشق، چادرهایی را برای زائران خانم که به حرم مشرف می‌شوند، آماده می‌کنند تا حجاب این بانوان در این مکان مقدس، کامل و بی‌نقص باشد.

وی افزود: روزانه حدود ۱۰۰ چادر در این خیاط‌خانه با دستان پر مهر این بانوان خادم، دوخته و یا تعمیر می‌شود و در اختیار زائرانی که به اتاق‌های تشرف مراجعه می کنند ، قرار می گیرد. 

قاسمی تصریح کرد: جذب خادمان در این خیاط‌خانه به صورت افتخاری انجام می‌شود و بانوانی که تمایل به خدمت در این مکان مقدس و ثواب‌رسانی به زائران را دارند، می‌توانند با گذراندن مراحل گزینش به جمع این خادمان نیکوکار، بپیوندند.

رئیس اداره رواق های خواهران افزود: خادمان این خیاط‌خانه از اداره رواق‌های خواهران و بخش خدمه خواهر هستند و در کشیک‌های ۱۲ ساعته چرخشی به زائران خدمت می‌کنند و در حال حاضر، بین ۱۰ تا ۱۵ نفر در هر شیفت در این خیاط‌خانه مشغول فعالیت هستند که این تعداد به طور مستمر، در حال افزایش است.

لازم به ذکر است؛ خیاط‌خانه خواهران در خروجی باب الهادی (ع)، ساختمان نسیم رضوان، طبقه منهای یک واقع شده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.