۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
کد خبر: 1007828

بمب افکن در امتداد خورشید از فصل ها عبور کرد.از استقلال،شارلروا و سپاهان تا در آستانه بیست‌وهفت‌سالگی به ملوانان سلام نظامی دهد و بازوبند کاپیتانی را در بندر مه آلود بر بازو ببندد.

با کاپیتان ملوانان پس از سلام نظامی روی عرشه/ نورافکن: لازم باشد خودم کار را تمام می‌کنم!

به گزارش قدس آنلاین،پسر مستعدی که بذر رؤیاهای جوانانه‌اش را همراه یک فوج آبی پوش افشاند،این‌بار با پیراهن سفید بر روی عرشه‌ای فراخ مقابل تیمی ایستاد که سال‌ها برایش جنگیده بود. او این روزها در اوج فوتبال خود همچون بالِریَن در پهنه چمنزار می درخشد و زنگ ها را به صدا در می‌آورد تا ابرهای خشک آن سوی تالاب ببارند و با لبخند سراغش را بگیرند.

دقایقی پس از پیکار ملوان با استقلال در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری قزوین، در مسیر میکسدزون تا اتوبوس با امید نورافکن همکلام شدیم.همو که در دو هفته نخست لیگ موج موج بر صخره‌ها تن کوبیده تا یک تنه به دردانه شمال بدل شود.

*۶ در آغوش ۶.وقتی پیش از بازی سمت نکونام رفتی چه حسی داشتی؟

-من از استقلال خاطرات زیادی دارم و در هجده‌سالگی برای تیم بزرگسالان این باشگاه بازی کردم. آقای نکونام هم به من لطف دارند. به رسم کسوت او را در آغوش گرفتم و رخصت خواستم تا بازی را شروع کنم.فوتبال فقط گل زدن نیست و اخلاق در همه حال باید بر آن حاکم باشد.

*فکر می کردی ملوان این‌گونه ترمز استقلال را در ترافیک سنگین قزوین بکشد؟ رک باش!

- ما تیم همدلی هستیم و شکر خدا زودتر از حد تصور به هماهنگی رسیدیم. ملوان همیشه زنگ خطر را برای مدعیان به صدا درآورده و به‌عنوان یک تیم اصیل در فوتبال ایران شناسنامه روشنی دارد. خوشحالم که در اجرای تاکتیک‌ها و برنامه‌ها موفق عمل کردیم و انبوه هوادارانی که از انزلی به قزوین آمده بودند را شادمان به خانه فرستادیم.

*حالا بازوبندی را بر بازو داری که روزگاری متعلق به سیروس قایقران بود.به این فکر کردی؟

-سیروس قایقران در قلب همه انزلی چی هاست و من افتخار می‌کنم که جا پای بزرگی چون او گذاشتم که یادآور تعصب و جوانمردی است. همین که مردم یک شهر و یک استان با خوشی‌های ما شاد می‌شوند و لحظه‌ای تیم را تنها نمی‌گذارند ارزشمند است.من عشق بی پایان به فوتبال را به خوبی در انزلی لمس می‌کنم.

*فکر می‌کنی این ملوان با این پتانسیل امسال تا کجا پیش برود؟

-فوتبال قابل پیش بینی نیست، اما همه سعی‌مان این است با هدایت مازیار خان و با جنگیدن تا سرحد توان کاری کنیم که فصلی ماندگار برای ملوان رقم بخورد. ما تیم جوانی هستیم و برای عبور از کنار رقیبان انگیزه بسیار زیادی داریم و با هیچ حریفی شوخی نداریم.شما امسال از ملوان خبرهای خوبی خواهید شنید. امیدوارم بتوانیم پاسخ محبت مردم خوب انزلی را در میدان بدهیم. بنویسید انزلی جای امنی  برای رقیبان نیست.

*پنالتی‌ها را خودت شلیک می‌کنی!

-در بازی با گل گهر نیمکت تصمیم گرفت من پشت توپ بایستم. خوشبختانه پاسخ اعتماد کادر فنی را دادم و گل پیروزی را به ثمر رساندم. مطمئن باشید اگر باز هم فرصت بشود و لازم باشد باز هم پشت ضربه پنالتی می‌ایستم و خودم کار را تمام خواهم کرد.برای من سرفرازی ملوان مهم‌تر از هر چیزی است.

*امید نورافکن در  بیست‌وهفت‌سالگی به مقاصد پیش رو می اندیشد حتماً.درست است؟

-فعلاً که به حکم سربازی باید اینجا باشم و دو فصل برای ملوان به میدان بروم تا دوران خدمتم به پایان برسد. بعد از آن هم خدا بزرگ است و تصمیمی خواهم گرفت که به نفع آینده فوتبالم باشد. تا چه پیش آید و سرنوشت چگونه ورق بخورد.

*ارتش ۴ امتیازی لیگ در خاکریز سوم به ملاقات چادرملو خواهد رفت. فکر می‌کنی در کارزار چه اتفاقی بیفتد؟

-ما در خانه از حمایت بی چون و چرای هواداران ملوان بهره‌مند هستیم و این یک امتیاز است. البته چادرملو تازه به لیگ برتر آمده و قصد دارد هر طور که شده خودش را نگه دارد. ما اما کار خودمان را می کنیم و با بازی رو به جلو و تکیه بر هارمونی تاکتیکی تلاش خواهیم کرد سه امتیاز خانگی را دشت کرده و در بالای جدول حاضر باشیم.

* راستی استقلال را چطور دیدی؟

-آن‌ها تیم قابل احترامی هستند و با هدایت آقای نکونام قطعاً یکی از مدعیان این فصل خواهند بود. همین جا از طرفداران فوتبال می‌خواهم به تصمیم بازیکنان احترام بگذارند و بپذیرند که در فوتبال حرفه‌ای هر بازیکنی می‌تواند آینده خودش را ترسیم کند. خوشحالم که رامین رضاییان در استقلال روزهای ثمربخشی را سپری می کند و امیدوارم بیش از پیش بدرخشد.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.