مدیرکل دفتر نظام بهره برداری سازمان تعاون روستایی کشور گفت: هم اکنون سه میلیون و ۲۰۰هکتار از اراضی ملی کشور دراختیار شرکت های تعاونی تولیدی روستایی است.

سه میلیون و ۲۰۰هکتار اراضی ملی در اختیار تعاونی های روستایی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «نادر علیزاده» عصر سه شنبه در جلسه شورای ماده 17شرکت های سهامی زراعی و تعاونی های تولیدی استان چهارمحال وبختیاری در شهرکرد افزود: بیش از یکهزار و 460تعاونی تولید روستایی با بیش از 400هزار بهره بردار از اراضی کشاورزی ملی زیرپوشش تعاونی روستایی بهره برداری می کنند.
به گفته وی، در حوزه تشکل های کشاورزی 30 شرکت سهامی زراعی و 62 اتحادیه شرکت های تعاونی تولید استانی، شهرستانی و ملی وجود دارد.
وی کوچک بودن اراضی بهره برداران و خرد شدن اراضی را از مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: شرکت های تعاونی تولید با هدف یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی فعال می شود.
علیزاده، واگذاری اراضی ملی به تعاونی های تولید را از سیاست های جدید در راستای قانون یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و ملی بیان کرد و گفت: ساماندهی کشاورزی خانوادگی از دیگر برنامه های وزارت جهادکشاورزی است.
وی افزود: توانمندسازی تعاونی ها و واگذاری اراضی ملی به شرکت های سهامی از راه های رسیدن به کشاورزی پایدار و همچنین مقابله با خرد شدن اراضی کشاورزی و ملی است.
مدیرکل دفتر نظام بهره برداری سازمان تعاون روستایی کشور گفت: با توسعه تعاونی های تولید، نظام بهره وری و توسعه صنعت خصوصی نیز گسترش پیدا می کند.
علیزاده اظهار داشت: استان چهارمحال وبختیاری به لحاظ خرد بودن اراضی از جمله استان هایی است که بیشترین میزان اراضی خرد را دارد و باید با برنامه ریزی در بخش های مختلف کشاورزی، زراعت، دامداری و شیلات به سمت یکپارچه سازی اراضی حرکت شود.
وی گفت: تعاونی تولید با هدف جمع آوری مالکیت های خرد و کمک به بهره برداران برای تولید تشکیل شده و با توجه به بهره وری پایین زمین های کشاورزی، مالکان خرد باید با یکپارچه سازی اراضی، در چرخه تولید نقش موثرتری ایفا کنند.
به گزارش ایرنا، شورای ماده 17شرکت های سهامی زراعی و تعاونی های تولیدی با هدف رسیدگی به مشکلات شرکت های تعاونی تولید و سهامی زراعی تشکیل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.