قدس آنلاین: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: برنامه‌های امسال با توجه به اینکه در ایام شهادت اباعبدالله الحسین هستیم رنگ و بوی عاشورایی گرفته و به منظور آشنایی بیشتر کودکان با ارزشها و فرهنگ عاشورایی تدوین شده است.

آشنایی کودکان با ارزشها و فرهنگ عاشورایی
به گزارش قدس آنلاین، همایش بزرگ هفته کودک به صورت ویژه در محل نمایشگاه " کودکان تشنه‌اند... " برگزار شد.
جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ضمن تبریک هفته ملی و روز جهانی کودک ،‌ ایام محرم و شهادت سالار شهیدان را به بچه‌ها، مسئولان ، همکاران و اولیای اعضا که در جلسه حضور داشتند تسلیت گفت .
وی در ادامه به عناوین برنامه‌های فرهنگی هنری کانون در هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: برنامه‌های امسال با توجه به اینکه در ایام شهادت اباعبدالله الحسین هستیم رنگ و بوی عاشورایی گرفته و به منظور آشنایی بیشتر کودکان با ارزشها و فرهنگ عاشورایی تدوین شده است. برگزاری نمایشگاه "کودکان تشنه‌اند.... " ، برگزاری نشست‌هایی با موضوع « سلامت روان کودک » و « فضای مجازی ، کودک ، معایب و مزایا » و اجرای ویژه برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان در بیمارستان دکتر شیخ، موسسه گلستان علی، آسایشگاه فیاض بخش و کانون اصلاح و تربیتی از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته در نظر گرفته شده است.
محقق نیشابوری به دیدار اعضای منتخب کانون با استاندار خراسان رضوی اشاره نمود و گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در این هفته شاهد آن بودیم، نشست صمیمی اعضای کودک و نوجوان کانون با استاندار بود و ما سعی می کنیم از این فرصت ها استفاده کنیم تا توجه مسئولین استانی و کشوری، متولیان فرهنگ و رسانه را به موضوع مهم کودک که در واقع رکن اساسی جامعه انسانی هستند جلب کنیم. 
معرفی شخصیت دو کودک و دو نوجوان واقعه کربلا و طرح سوال از کودکان ، اجرای لالایی به صورت ویژه توسط اعضای مرکز شماره 7 مشهد ، ‌قصه‌گویی توسط سارا امیدوار مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 8 مشهد، قرائت بیانیه هفته ملی کودک به صورت نمایش خلاق توسط اعضای کودک مرکز شماره 8 مشهد و گفت و گوی کودکان با مسئولان استانی با عنوان «صندلی داغ» از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
گفتنی است؛ در برنامه صندلی داغ ابوالحسن حقیقی معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان میهمان کودکان بود و به سوالات عضو کودک مرکز فرهنگی هنری شماره 4 مشهد که یادآور خاطرات، بازی ها و شعرهای دوران کودکی بود پاسخ داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.