قدس آنلاین- تبریز: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی گفت: بنگاه‌های اقتصادی درخواست تسهیلات بانکی زیر 18 درصد را دارند و به نظرشان تسهیلات بانکی بالای 10 درصد به نفع تولید نبوده و مشکلات آنها را مرتفع نخواهد کرد.

درخواست تسهیلات بانکی زیر 18 درصد واحدهای تولیدی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی نواداد در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی عاشورا اظهار داشت: به دلیل عدم توجه به اهلیت صنعتی در واگذاری واحدهای بزرگ صنعتی استان از محل اصل 44 قانون اساسی و یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها موجب آسیب جدی صنایع بزرگ استان شده و طی سنوات گذشته بیشترین وقت مدیریت استان صرف حل و فصل مشکلات جاری شرکت‌های مزبور شده است.

وی با اشاره به دپوی تولیدات کارخانجات ‌در انبار به جهت وضعیت اقتصادی کم رونق و عدم فروش پررونق محصولات تولیدی در بازار، حضور کالای خارجی به صورت قاچاق و کمرنگ شدن استفاده از کالاهای داخلی در کشور را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی استان عنوان کرد.

نواداد اذعان داشت: برای رونق تولید در سال 95 به تقویت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و افزایش 4 برابری جلسات کارگروه و اقدامات آن در سال جاری نسبت به سال 94 پرداختیم و جلسات کارگروه را در 13 شهرک صنعتی و شهرستان به صورت میدانی در محل کارخانجات با سفر شهرستانی استاندار و اعضای کارگروه و رسیدگی به مشکلات واحد های تولیدی در همان جلسه با 169مصوبه تشکیل دادیم.

این مسئول همچنین به تشکیل جلسات متعدد توسط معاونان استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه، بازدید از واحدهای تولیدی مشکل‌دار در شهرستان‌های مختلف به منظور بررسی مشکلات اقتصادی و رفع موانع و نیز پیگیری مصوبات قبلی و بازدید از کلیه واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات و سنجش وضعیت تولید، اشتغال، بدهی‌ها، ماشین‌آلات و مشکلات آن با هدف هدایت تسهیلات به دست تولیدکننده واقعی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف بدهی 160 واحد تولیدی در سیستم بانکی و مکاتبه برای بخشودگی جرایم بیمه‌ای 247واحد تولیدی در 7ماهه اول سال 95 و معرفی یک هزار و 162 واحد تولیدی استان به سیستم بانکی جهت اخذ تسهیلات بانکی از محل طرح رونق تولید در طی 5 ماه گذشته، رصد روزانه مشکلات واحدهای بحرانی و مشکل دار و انجام مکاتبات و تشکیل کمیسیون ها برای ارتقاء فعالیت واحد و ارتقاء شاخص های رفتاری و پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تلاش حداکثری به رفع موانع از پیش روی آنها از دیگر اقدامات ما بود.

نواداد خاطرنشان ساخت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور حل مشکلات بانکی و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی استان بعد از جلسات استانی و کمیته‌های کارشناسی 6 واحد تولیدی بزرگ و 5 طرح سرمایه‌گذاری نیمه تمام به ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت کشور معرفی و با تشکیل جلسه در بانک مرکزی به تاریخ  95.04.23 مشکلات این واحدها با حضور معاونین و مدیران کل بانک مرکزی و بانک‌های عامل و مسئولین استانی بررسی و نتایج خوبی اخذ گردید.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین به بازگرداندن دوباره کارخانه بزرگ ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز بعد از دوسال بحران به شرکت تراکتورسازی و آغاز بکار کارگران با از سرگیری تولید انبوه با حمایت ویژه دستگاه قضایی و مقامات استان و بازگشت دوباره رخش خودرو به چرخه تولید با حمایت ویژه دستگاه قضایی استان و پرداخت حدود 13 میلیارد تومان از بدهی شرکت به 600 طلبکار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع چینی ارس با 240 نفر پرسنل و از شرکت های خصوصی‌سازی شده که با بحران کارگری و تولید مواجه شده بود با رفع برخی موانع به حالت نسبی تولید بازگشت، افزود: برای احیای شرکت کمپرسورسازی تبریز در یک سال بیش از 25 کارگروه تشکیل شده است. این شرکت هم اکنون با تدبیر صورت گرفته روند بهبود خود را طی می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌شرقی دفاع از حقانیت احیای 3 شرکت بزرگ ماشین‌سازی تبریز، ریخته‌گری تبریز و بلبرینگ‌سازی ایران با بیش از 1000 پرسنل در کمیسیون کارگری شورای امنیت کشور را از دیگر اقدامات دستگاه های اجرایی استان در سال 95 عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.