هفت کاندید برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح هستند و تا آنجا که به خاطر دارم آقایان بادامچیان، حبیبی، میرسلیم و آل اسحاق ازجمله این کاندیداها به شمار می‌روند. در رابطه با آقای قالیباف هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم

 7 نامزد احتمالی اصولگرایان کیستند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویداد 24 ، سخنگو ستاد انتخاباتی اصولگرایان درباره کاندیداهای احتمالی اصولگرایان گفت: در حال حاضر  هفت کاندید برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح هستند و تا آنجا که به خاطر دارم آقایان بادامچیان، حبیبی، میرسلیم و آل اسحاق ازجمله این کاندیداها به شمار می‌روند. 

گفت‌وگوها در جبهه اصولگرایی نشان از این دارد جریان «یکتا» که از اعضای دولت سابق و دوستداران احمدی‌نژاد تشکیل شده، مایل است به‌مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سال گذشته برگزار شد، محوریت لیست نامزدهای انتخاباتی را در دست گیرد؛ اما جامعه روحانیت مبارز نظر دیگری دارد و تلاشش بر آن است تا با تشکیل مجمعی و جمع‌آوری تمامی نظریه‌ها از تفرقه بین اصولگرایان ممانعت به عمل آورد.

محمد مهدی زاهدی، وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی اعلام کرده است: «جریان یکتا به‌قدری قوی است که به‌تنهایی یک لشکر است.» برخی از تحلیل‌ها درزمان انتخابات مجلس بر این مسئله تأکید داشت که اصولگرایان به دلیل حضور پایداری‌ها در لیست تهران برای انتخابات مجلس بازی را به‌طورکلی واگذار کردند زیرا رفتارهای تند برخی سیاستمداران موردپسند مردم نیست.

کمال سجادی، سخنگو ستاد انتخابات اصولگرایان درباره تمایل جریان «یکتا» برای در محوریت قرار گرفتن در لیست کاندیداهای شورای شهر و مخالفت جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات سال آینده، گفت: درصورتی‌که روند به این شکل پیش رود سبب بروز اختلاف در طیف اصولگرایان خواهد شد اما برای جلوگیری از اختلاف، جبهه پیروان خط امام و رهبری که از 18 حزب و تشکل سیاسی تشکیل شده است تعاملاتی با یکدیگر داشته‎اند که آن را به جامعه روحانیت مبارز هم منتقل کرده‌اند.

وی به تشکیل مجمعی برای برگزیدن نامزدهای انتخابات شورای شهر اشاره کرد و یادآور شد: از تشکیلات و یا احزابی که محوریت روحانیت مبارز را قبول دارند دعوت به عمل می‌آید در مجمعی که بنا است در آن برای گزینه‌های انتخابات شورای شهر تصمیم‌گیری شود، شرکت کنند.

سجادی دراین‌باره اضافه کرد: در مجمع مورد اشاره اسامی کاندیداها اعلام خواهد شد. به عبارتی اگر برفرض 100 کاندیدا معرفی شوند، اسامی 31 نفر به‌عنوان برگزیده در لیست قرار می‌گیرد و روش این کار این‌گونه است تشکیلات مختلف اسامی نامزدهای خود را به مجمع ارائه می‌دهند، در آنجا تقسیم کار صورت می‌گیرد و درنهایت اصولگرایان با یک فهرست 31 نفره وارد انتخابات شورای شهر خواهند شد.

وی در ادامه افزود: برای ورود افراد در لیست انتخاباتی اصولگرایان متر و معیار وجود دارد اگر پایداری‌ها آن را قبول دارند در چهارچوب قرار می‌گیرند و کار بر اساس روال تعیین شده پیش می‌رود اما درصورتی‌که دارای نظر دیگری باشند از این چهارچوب خارج خواهند شد. 

سجادی یادآور شد: این فرمول باعث همگرایی و انسجام اصولگرایان خواهد شد آیت‌الله موحدی کرمانی هم آن را قبول کرده است و در حال بررسی هستند. سخنگو جامعه روحانیت درباره زمان آغاز آن اعلام کرده است که هر چه زودتر این کار انجام خواهد شد.

سخنگو ستاد انتخابات اصولگرایان در این رابطه که اگر لیستی به‌مانند مجلس به شورای شهر معرفی شود آیا میزان موفقیت اصولگرایان کاسته نخواهد شد، تصریح کرد: نظر شما درست است. هرگاه اصولگرایان متحد بودند نتیجه خوبی را نصیب خودکرده‌اند. سهم خواهی در لیست تهران برای انتخابات مجلس، اصولگرایان را بازنده 30 به صفر کرد در شهرستان‌ها البته قضیه فرق می‌کند و چنین نبود.

به گفته وی معرفی نامزد از سوی تشکل‌ها بدون محدودیت صورت می‌گیرد ممکن است تشکلی 10 نفر یا بیشتر یا کمتر معرفی کند اما 2 نفر از بین آنان مورد تائید قرار بگیرد.

سجادی در این رابطه یادآور شد: ستاد انتخابات شورای شهر معیار و شاخص‌هایی دارد که به لحاظ تجربه و دانش سنجیده می‌شود در این ستاد آقایان بادامچیان، کوهکن و بنده به ترتیب رئیس، معاون و سخنگو هستند. امیدواریم این فرمول به اجرا درآید تا از تشتت و تفرقه پرهیز شود.

سخنگو ستاد انتخابات اصولگرایان درباره کاندید ریاست جمهوری هم بیان کرد: درصورتی‌که مجمع شکل بگیرد درباره کاندید ریاست جمهوری هم تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی درباره این سخن باهنر که ریاست جمهوری آقای قالیباف را قابل بررسی دانسته بود، گفت: آقای قالیباف قابل بررسی هستند البته شرط و شروطی دارند که درباره آن گفته است اصولگرایان باید به اجماع برسند.

سجادی درباره میزان موفقیت قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ارائه نظر در حال حاضر قدری پیچیده است کسی که هم صلاحیت و هم از آرای بالایی برخوردار باشد هنوز در بین اصولگرایان صد درصد نشده است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی اصولگرایان درباره کاندیداهای احتمالی اصولگرایان مطرح کرد: در حال حاضر هفت کاندید برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح هستند و تا آنجا که به خاطر دارم آقایان بادامچیان، حبیبی، میرسلیم و آل اسحاق ازجمله این کاندیداها به شمار می‌روند. در رابطه با آقای قالیباف هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم و در خصوص آقایان الهام و ضرغامی هم بحثی صورت نگرفته زیرا به‌صراحت اعلام نکرده‌اند مایل به کاندیداتوری برای ریاست جمهوری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.