یک دیپلمات ارشد روسیه اعلام کرد که مسکو از رئیس دوره ای شورای امنیت خواسته است تا سه کشور دانمارک، آلمان و سوئد گزارشی از تحقیقات خود درباره انفجار خط لوله نورد استریم که در آبهای سرزمینی آنها رخ داده است، ارائه کنند.

روسیه خواستار ارائه تحقیقات سه کشور اروپایی درباره انفجار خط لوله نورد استریم شد

به گزارش قدس آنلاین سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی افزود: روسیه درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بحث در مورد انفجارهای سال گذشته در خطوط لوله گاز نورد استریم در دریای سیاه کرده است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که روسیه از انگلیس خواسته است تا از دانمارک، آلمان و سوئد دعوت کند تا این کشورها گزارشی از تحقیقات خود در مورد انفجارهایی که در آب های سرزمینی آنها رخ داده است، ارائه دهند.

 سال گذشته، خطوط لوله نورد استریم یک و ۲ که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند، هدف ۲ انفجار قرار گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر گزارش داده بود که یک گروه طرفدار اوکراین سال گذشته به خطوط لوله نورد استریم حمله کرده است.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که هیچ مدرکی که نشان دهد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یا مقامات ارشد او در این عملیات نقش داشته‌اند یا اینکه عاملان به دستور مقامات دولتی اوکراین این حمله را انجام داده‌اند، وجود ندارد.

نیویورک تایمز نوشت، بررسی اطلاعات نشان می‌دهد که گروهی که این حملات را انجام داده است با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه مخالف هستند. با این حال این اطلاعات به اعضای گروه مظنون یا اینکه چه کسی این عملیات را هدایت یا حمایت مالی کرده است، اشاره نکرد.

همچنین زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هفته پیش به رسانه های آلمانی گفته بود که اوکراین به خطوط لوله نورد استریم حمله نکرده است.

رسانه‌های آلمانی در ماه مارس (اسفند/ فروردین) احتمال دخالت یک قایق تفریحی متعلق به یک اوکراینی مستقر در لهستان را مطرح کرده بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.