مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان از شهروندان و مسافران خواست تا از استقرار در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

مردم از استقرار در حریم رودخانه‌های گیلان بپرهیزند

به گزارش قدس آنلاین، امیر مرادی  اظهار کرد: باتوجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در سطح استان از عصر امروز یکشنبه تا سه شنبه جاری و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، از شهروندان و هموطنان درخواست می شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه ها، تاسیسات آبی و کانال های آبرسانی خودداری کنند.

وی از کشاورزان نیز خواست تا برای جلوگیری از ورود سیلاب به شالیزارها، ورودی به مزارع را ببندند و خروجی را باز کنند تا آب باران موجب خسارت به اراضی شالیزاری نشود.

کارشناس هواشناسی گیلان پیش از این گفته بود: پس از ۲ روز تقریبا آفتابی، هوای استان با ورود سامانه ناپایدار جوی بارشی و خنک‌ از عصر به ویژه شامگاه (امروز یکشنبه) بار دیگر بارانی می‌شود.

سید علاء الدین‌ حسینی اظهار کرد: کرد: بر این اساس از عصر امروز تا سه‌شنبه هفته جاری به تناوب شاهد بارندگی، گاهی رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید، کاهش دما، رعد و برق و وزش باد در برخی از مناطق شدید، مه آلودگی و در مناطق مستعد تگرگ خواهیم بود.

در زمان حاضر آسمان گیلان ابری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.