هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعد از ظهر شنبه در نواحی بادخیز به ویژه مناطق شرقی و جنوب‌شرق استان خراسان رضوی شاهد وزش باد گاهی شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و همچنین میدان دید همراه با احتمال بروز خسارت خواهیم بود.

هواشناسی خراسان رضوی در پی وزش باد شدید هشدار داد

به گزارش قدس خراسان، بر اساس اطلاعیه ای که روز شنبه بر روی تارنمای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی قرار گرفت پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری به طور متناوب شاهد وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در سایر نقاط استان به ویژه نواحی مرکزی باشیم.

در این اطلاعیه با اشاره به این که این سامانه از عصر امروز فعالیت خود را در استان آغاز کرده آمده است: ماندگاری این وضعیت با شدت و ضعف تا روزهای پایانی هفته جاری ادامه دارد.

از دیگر توصیه های این اطلاعیه تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، عدم تردد و توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه تمام و درختان فرسوده به ویژه مناطق بادخیز همچنین خودداری از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماریهای تنفسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.