حسین حاتمی نماینده مجلس با اشاره به ایجاد کار گروه تولید بار اول در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش، گفت: ساختار تولید و شیوه حاکم بر تولید با سرعت زیادی به سمت تولیدات دانش بنیان حرکت می کند.

ساختار و شیوه حاکم بر تولید با سرعت زیادی به سمت تولیدات دانش بنیان حرکت می کند.

حسین حاتمی در گفت و گو با خبرنگار  قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه تولید بار اول در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش، گفت: ساختار تولید و شیوه حاکم بر تولید با سرعت زیادی به سمت تولیدات دانش بنیان حرکت می کند.

وی با بیان اینکه تولید بر مبنای شیوه های سنتی اگر با تکنولوژی های نوین ترکیب نشود، طبیعتا آن تولید و کالا از گردونه رقابت خارج خواهد شد، بیان کرد: باید چرخه حرکت تولید دانش بنیان در کشور تکمیل شده و از مرحله ایده پردازی تا طراحی و فروش مورد حمایت قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما یک مصوبه و یا یک آئین نامه مدونی را در این بخش تدوین کنیم به مانند رویکرد تولید بار اول که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور مدنظر قرار گرفته، حتما می توانیم باعث رونق و تشویق شرکت های دانش بنیان شویم.

حاتمی با بیان اینکه پیرو این رویکرد دستگاه های دولتی تشویق به پذیرش طرح های شرکت های دانش بنیان می شوند، بیان کرد: این موضوع اسلوب و روش مناسبی است برای اینکه ما چرخه فعالیت شرکت های دانش بنیان را تسهیلگری و تدوین گری کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اساسا نقش دولت هم غیر از این نخواهد بود لذا دولت باید از شرکت های دانش بنیان حمایت لازم را اعمال کند. دولت باید دستگاه های دولتی نیازمند به محصولات دانش بنیان را به چرخه تولید این بخش متصل کند. اگر این اتفاق عملیاتی شود که ما انتظار عملیاتی شدن ان را داریم حتما مزیت های اقتصادی زیادی برای شرکت های دانش بنیان خواهد داشت و تشریفات مزاحم را کاهش خواهد داد.

وی گفت: با سازوکار تولید بار اول هم می‌توانیم به خنثی‌سازی تحریم‌ها و توسعه صنعتی بپردازیم هم اینکه در شرایط تحریمی کشور سرپا خواهد ماند و تولید به خارج وابسته نخواهد شد و همچنین ارتباط بین صنعت و بخش علم و فناوری و قطب دانش کشور نیز فراهم خواهد شد که در نهایت به توسعه صنعتی کشور منجر خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.