معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از برنامه مدیریت شهری برای جایگزینی ناوگان حمل و نقل برقی با اتوبوس‌های سوخت فسیلی در پایتخت عنوان کرد.

جایگزینی خودروهای برقی به جای بنزینی در پایتخت

به گزارش قدس آنلاین لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: مهم‌ترین اقدام سفر تیم مدیریت شهری به چین، تسهیل و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی با رویکرد برقی سازی تهران می‌باشد.

 معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با اشاره به انعقاد قراداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس اظهار کرد: قرداداد ۱۵۰ هزار موتور سیکلت برقی، ۱۰ هزار ون و ۲۷ هزار خودروی تاکسی سواری با سوخت انرژی نو، همگی در راستای برقی سازی شبکه حمل ونقل عمومی در پایتخت شکل گرفته است.

معاون شهردار تهران گفت: نحوه قراداد با چینی‌ها در سه مرحله خلاصه می‌شود، که در مرحله اول واردات به تعداد مشخص شده، و در مرحله دوم تشکیل یک کنسرسیوم با یک تولید کننده داخلی با حمایت شهرداری تهران است که در واقع قطعات وارد کشور شده و مونتاژ می‌شود؛ و در نهایت در مرحله سوم انتقال تکنولوژی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به بومی سازی تکنولوژی برقی در تهران ادامه داد: بی تردید این فرآیند به هنر خودروسازان داخلی بستگی دارد و قطعه سازی نیز در کشور بومی سازی خواهد شد.

فروزنده گفت: چینی‌ها پذیرفتند که در کشور سرمایه گذاری کنند، که نمونه موفق آن واگن سازی می‌باشد؛ هم اکنون در واگن سازی چینی‌ها شریک می‌باشند، که بر همین اساس هم انتقال تکنولوژی و هم انتقال منابع صورت خواهد پذیرفت، در این خصوص می‌توان به یکی از بخش مهم و پیچیده و قطار تحت عنوان بوژی واگن اشاره کرد که در داخل ساخته می‌شود.

فروزنده ضمن بیان اینکه می‌توانیم الگویی برای برقی سازی شبکه حمل و نقل عمومی باشیم و در کنار آن نیز انتقال تکنولوژی نیز انجام خواهد شد؛ گفت: در حال حاضر با ظرفیتی که مجموعه کارخانه‌های اتوبوس سازی داخلی دارند، توانستیم تفاهم نامه حدود ۲ هزار اتوبوس گازوئیلی و ۵۰۰ اتوبوس برقی را منعقد کنیم.

وی با اشاره به جایگزینی خودروهای سوخت فسیلی در راستای کاهش آلودگی هوا گفت: امیدواریم با همت خودروسازان داخلی و تاکید ویژه وزیر محترم صمت، در این خصوص شاهد تغییر رویکرد جایگزینی خودروهای برقی به جای خودروهای بنزینی و گازوئیلی و کاهش آلودگی هوا در کلانشهر تهران باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.