سلسله نشست‌های آموزش خانواده امام رضایی به مدت سه هفته، پنجشنبه‌ها با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به همت بنیاد فرهنگی رضوی و دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

آغاز سلسله نشست‌های آموزش خانواده امام رضایی در دبیرستان امام رضا(ع)

به گزارش آستان نیوز، اولین نشست تحت عنوان «آسیب‌های جنسی نوجوان امروز» با حضور محمود سعیدی رضوانی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی در سالن اجتماعات این دبیرستان برگزار شد.

سعیدی رضوانی با بیان مقدماتی در خصوص وضع عفاف در کشورمان و بررسی افکار جوانان امروز، با تعریف هنجار در قالب مصداقی گفت: اگر پیرامون حرم مطهر رضوی شل حجابی برخی از بانوان برای عموم مردم جای واکنش نشان دادن داشت، یعنی هنجار نیست و اگر در برابر بی‌حجابی برخی از دختران شهرمان واکنش خاصی نشان دهیم به این معناست که این مسئله، عادی‌سازی شده است.  

وی با بیان اینکه مسئله انقلاب جنسی ابعاد گسترده و پیچیده‌ای دارد، ادامه داد: رعایت نکردن حجاب و عدم رعایت عفاف در جامعه، یکی از دلایل بلوغ زودرس جنسی است و خود بسترهای زمینه‌ساز فساد را بیشتر مهیا می‌سازد.

 این استاد دانشگاه با اشاره به برخی مصادیق اقتصاد جنسی که در بروز اجتماعی اختلالات جنسیتی تاثیر بسزایی دارد، گفت: گاهی نوع پوشش نامتعارف و نابهنجار دختران ما برای نشان دادن تعلق خود به طبقه اجتماعی بالاتر است، در پسران نیز این اختلال با خرید و به نمایش گذاشتن نوع موبایل بروز می‌کند. 

وی در خصوص سرعت اتفاق افتادن انقلاب جنسی در کشورمان گفت: در آمریکا تنها 20 سال طول کشید که طراحان این انقلاب به اهداف خود در جامعه آمریکا برسند تا جایی که همجنس‌گرایی قانونی شود. سکوت و بی‌اعتنایی امروز ما در برابر ناهنجاری‌های دینی و عرفی خسارت‌های جبران‌ناپذیری در رشد درصد افراد غیر عفیف به عفیف در جامعه و معکوس شدن روند زمامداری فرهنگی در کشورمان خواهد داشت.

یادآور می‌شود؛ دومین و سومین نشست‌ها به ترتیب با محوریت «ما و نوجوانان ما» و «کدام تربیت؛ کدام دین؟» در تاریخ‌های سوم و دهم اسفندماه در این دبیرستان برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان به شرکت در این جلسات می‎توانند به نشانی خیابان شهید فرامرز عباسی۲۵، یگانگی۲، دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.