نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری روز پنج‌شنبه با محوریت تسهیل و گسترش زیارت مذهبی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

نخستین همایش ملی توسعه گردشگری در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، مدیر کل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی در این همایش گفت: گردشگری برای دولت یکی از اولویت‌ها است و تاکنون تلاش شده بستر فعالیت بخش خصوصی در این عرصه را تسهیل بخشد.

ابوطالب قاسمی وسمه جانی ادامه داد: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم تلاش شد، بسته های سرمایه گذاری متعددی در راستای حمایت های قانونی از بخش خصوصی فعال در عرصه گردشگری شکل گیرد.

وی تصریح کرد: برگزاری تور برای گردشگران خارجی با هدف پیشگیری از ذهنیت ایران هراسی، بهره گیری از هوش مصنوعی در امر گردشگری، بازاریابی گردشگری و الگوسازی بر اساس تجارت موفق سالیان گذشته از اقدامات انجام شده با بهره‌گیری از پژوهش‌های دانشگاه‌های علمی کشور بوده است.

ارسال ۱۰۹ مقاله تخصصی به همایش

دبیر علمی همایش ملی برنامه ریزی و توسعه گردشگری نیز در این آیین گفت: با انجام فراخوان به دانشجویان کشور، ۱۰۹ مقاله از سراسر کشور به این همایش ارسال شد که ۴۲ مورد آن در مجلات تخصصی انتشار یافت.

محمد قاسمی خوزانی ادامه داد: در کنار مباحث علمی، برپایی نشست های تخصصی، هفت کارگاه آموزشی و تور گردشگری بافت اطراف حرم مطهر، آرامگاه فردوسی و مناطق گردشگری مشهد از برنامه‌های جنبی این همایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.