نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر استقرار نظامیان این رژیم در نوار مرزی میان غزه و مصر تاکید کرد.

ارتش اسرائیل کنترل گذرگاه فیلادلفیا را در دست خواهد داشت

رژیم صهیونیستی با زیاده خواهی در روند مذاکرات با حماس، اکنون این گفتگوها را به بن بست کشانده است. با این حال، دولت بایدن به دلیل نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر به دنبال پایان بخشیدن به این منازعه است.

بر این اساس، پس از مطرح شدن ادعاهایی پیرامون موافقت رژیم صهیونیستی با استقرار نیروهای بین المللی در کریدور فیلادلفیا، نوار مرزی میان غزه و مصر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم صراحتاً این موضوع را رد کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی آمده است: نتانیاهو همچنان بر کنترل کریدور فیلادلفیا از سوی ارتش اسرائیل تاکید دارد زیرا بر این باور است این کار می‌تواند از مسلح شدن دوباره جنبش حماس و تکرار حمله هفتم اکتبر جلوگیری کند.

مقامات تل آویو علی رغم مخالفت دولت مصر و جنبش حماس، همچنان بر کنترل کریدور فیلادلفیا تاکید می‌کنند. با حضور نظامیان این رژیم، گذرگاه رفح، تنها مسیری که غزه را با جهان خارج مرتبط می‌کند تحت اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و این رژیم می‌تواند به مانند آنچه اکنون انجام می‌دهد هر زمان که خواست ورود اقلام بشردوستانه به این باریکه را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.