۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 1007679

طبق گزارش منابع خبری، مواضع ارتش اوکراین در «کورسک»، آماج حملات پهپادی و هوایی ارتش روسیه قرار گرفته‌است.

مواضع اوکراین زیر آتش روسیه

شامگاه شنبه، وزارت دفاع روسیه در چندین بیانیه جداگانه از هدف قرار گرفتن مواضع ارتش اوکراین در منطقه کورسک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور با استفاده از پهپاد انتحاری «لانست»، چندین خودروی جنگی زرهی اوکراینی را در منطقه کورسک منهدم کرده‌اند.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، یگان نیروهای نبرد شمال روسیه حرکت خودروهای اوکراین را شناسایی کرده و از مهمات و پهپادهای لانست برای از نابودی آنها استفاده کردند.

پهپاد زالا لنست یک مهمات یا پهپاد انتحاری سرگردان روسی است. این هواپیما توسط گروه Aero ZALA که بخشی از گروه کلاشنیکف است، طراحی شده است. هدف از طراحی این پهپاد، جایگزینی مهمات‌های کاب است که پیش از این توسط همین شرکت طراحی شده بودند. لنست اولین بار در ژوئن 2019 رونمایی شد. این پهپاد به طور گسترده در اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.

نقش های اصلی لانست ماموریت های شناسایی و حمله است. در طول قسمت اولیه پرواز، پهپاد را می توان با مختصات GPS یا به صورت بصری با کمک دوربین سر پهپاد به شکل هدایت همزمان هدایت کرد. در قسمت پایانه، زمانی که پهپاد در حال نزدیک شدن به هدف خود است، به صورت دستی از طریق هدایت الکترواپتیکال و یک واحد هدایت تلویزیونی کنترل می شود. این امکان تنظیم مسیر و هدایت پهپاد را به سمت هدف خود در زمان فراهم می کند. این پهپاد شامل ماژول های اطلاعاتی، ناوبری و ارتباطی است. همانطور که ذکر شد لانست قابلیت شناسایی دارد اما در جنگ اوکراین، ارتش روسیه از این پهپاد در ماموریت‌های انتحاری استفاده می‌کند.

همچنین، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که یک بالگرد تهاجمی «میل-۲۸» (Mi-28NM) نیروهای هوافضای روسیه، نیروهای اوکراین در منطقه مرزی کورسک را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:«خدمه هوانوردی ارتش روسیه با استفاده از یک بالگرد میل-۲۸ با پرتابه‌های هوابرد به نیروهای اوکراینی، سخت‌افزار زرهی و خودروهای موتوری نظامی در منطقه مرزی کورسک حمله کردند.»

وزارت دفاع روسیه افزود که خلبانان پس از دریافت تاییدیه لازم مبنی بر نابودی تمامی اهداف اوکراینی، با موفقیت به پایگاه خود بازگشتند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای جداگانه از حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی روسیه با استفاده از بالگرد کاموف 52 به مواضع ارتش اوکراین در کورسک خبر داد.

در این بیانیه آمده است:«خدمه هوانوردی ارتش در هلیکوپتر با استفاده از بالگرد کاموف 52، محل تجمع نیروهای نظامی اوکراین و سخت افزارهای نظامی آن‌ها در کورسک را آماج حملات خود قرار دادند.»

از طرفی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، تعداد تلفات نیروهای اوکراینی در کورسک به بیش از ۵۵۰۰ نفر رسیده و جنگنده‌های روس نظامیان اوکراین را در ۱۱ شهرک کورسک هدف گرفته‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «از آغاز درگیری‌ها در منطقه کورسک، تلفات اوکراینی‌ها به بیش از ۵۵۰۰ نیروی نظامی، ۷۱ تانک، ۳۰ خودروی جنگی پیاده‌نظام، ۵۷ نفربر زرهی و ۳۷۲ خودروی جنگی زرهی رسیده است.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش اوکراین در حملات خود در منطقه کورسک تا امروز ۱۷۰ وسیله نقلیه موتوری، ۳۶ توپخانه، پنج سامانه موشکی پدافند هوایی، ۱۱ سامانه پرتاب راکت چندگانه، هفت ایستگاه جنگ الکترونیک، یک سامانه پدافند راکتی و توپخانه‌ای و همچنین چهار واحد خودروی مهندسی از جمله ۲ خودروی ضد مانع و یک خودروی مین‌روب را از دست داده است.

رسانه روسی به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد که نیروهای اوکراینی در کورسک تنها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۶۰ نیروی نظامی و ۲۹ خودروی زرهی خود را از دست داده‌اند.

در یک سند آماری وزارت دفاع روسیه آمده است: «در ۲۴ ساعت گذشته، تلفات اوکراینی‌ها به بیش از ۳۶۰ نیروی نظامی و ۲۹ واحد جنگ‌افزاری شامل ۲ تانک، سه خودروی جنگی پیاده‌نظام، دو نفربر زرهی، ۲۲ خودروی جنگی زرهی، ۲ توپخانه، ۱۲ وسیله نقلیه موتوری، یک سامانه جنگ الکترونیک و یک ایستگاه پدافندی رسیده است.»

در این گزارش همچنین آمده است که نیروی هوایی روسیه نیروهای اوکراینی را در این ۱۱ شهرک در منطقه کورسک هدف قرار داده‌اند: آپاناسوکا، ویشنیوفکا، بورکی، کراسنوکیتیابرزکی، کروگلنکویه، میخایلوفکا، لیوبیموکا، مالایا لوکنیا، پلخوو، اسناگوست و یوزنی.

وزارت دفاع این کشور همچنین اعلام کرد: «نیروهای مسلح روسیه به عملیات‌های شناسایی و جستجو برای رهگیری و نابودی گروه‌های کوچک خرابکاری و جاسوسی دشمن که سعی در نفوذ به عمق قلمرو روسیه را دارند، ادامه می‌دهند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.