شهرداری غزه اعلام کرد تخریب تأسیسات زیربنایی و سیستم دفع فاضلاب و آب‌های سطحی در شهر در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی باعث به خطر افتادن مناطق گسترده‌ای از شهر در نتیجه بارش باران در فصل آینده خواهد شد.

حمله رژیم اشغالگر به ۸ تصفیه خانه فاضلاب؛ آلودگی آب های غزه شدت گرفت

شهرداری غزه امروز شنبه در این باره اعلام کرد: خواستار اجرای طرح‌های اورژانسی در شهر برای اصلاح تأسیسات زیربنایی و شبکه دفع فاضلاب و آب‌های سطحی آن هستیم.

این نهاد خدماتی غزه، همچنین از سازمان‌های بین‌المللی خواستار مساعدت برای اصلاح شبکه فاضلاب با هدف جلوگیری از زیر آب رفتن بخش‌هایی از این شهر در نتیجه بارش باران شد و تأکید کرد: اشغالگران بخش زیادی از تأسیسات شهر در مرکز تصفیه فاضلاب محله شیخ رضوان و همچنین دیوارها و موتورهای برق و پمپ‌های این مرکز را تخریب کرده‌اند.

شهرداری غزه خاطرنشان کرد: خط تصفیه فاضلاب محله شیخ رضوان نیازمند تعمیر و ترمیم فوری است تا به وسیله آن، شهرداری بتواند آبهای سطحی را تخلیه کند.

شهرداری این شهر جنگ زده تصریح کرد: حمله رژیم اشغالگر به تصفیه خانه فاضلاب محله زیتوان و همچنین سایر تصفیه‌خانه‌ها باعث نفوذ آب‌های سطحی به برکه محله شیخ رضوان خواهد شد. این در حالی است که برکه مذکور برای تجمع آب ناشی از بارندگی تخصیص یافته است و نفوذ آب‌های سطحی و فاضلاب به آن، باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی خواهد شد.

تجاوز رژیم صهیونیستی از حدود ۱۱ ماه پیش تاکنون به نوار غزه باعث تخریب حدود ۸۰۰ کیلومتر از خیابان‌ها و راههای این شهر و همچنین ۱۶۵ کیلومتر شبکه دفع فاضلاب و انهدام ۸ تصفیه خانه این باریکه شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.