آمریکا در واکنش به حمله نظامیان رژیم اسرائیل به آوارگان فلسطین در اطراف کاروان کمک رسانی به آوارگان فلسطینی با ابراز تاسف گفت که این یک حادثه جدی است و در حال بررسی گزارش ها هستیم.

واکنش آمریکا به حمله اسرائیل به آوارگان فلسطینی در اطراف کاروان کمک‌رسانی

ده ها فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه کشته شدند. حماس نیروهای اسرائیلی را مقصر می داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کردند، در حالی که اسرائیل مدعی شد که بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت درمیان فلسطینی‌ها بوده است، زیرا جمعیت به سمت کامیون‌ها هجوم آورده و آنهارا غارت کرده است.

مقامات بهداشتی غزه می گویند که حداقل ۱۰۴ فلسطینی بر اثر این حمله اسرائیل کشته شدند و تعداد تلفات فلسطینی ها در طول ۵ ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به این حمله رژیم اسرائیل گفت: «این یک حادثه جدی است و ما در حال بررسی گزارش ها هستیم. ما برای از مرگ بیگناهان غمگینیم و وضعیت انسانی وخیم غزه را به رسمیت می شناسیم. فلسطینی های بی گناه در این منطقه فقط سعی می کنند به خانواده های خود غذا بدهند.»

این سخنگوی دولت بایدن تصریح کرد:« حادثه کاروان کمک‌رسانی در غزه بر اهمیت دستیابی به یک آتش‌بس موقت تاکید می‌کند. این آتش بس می تواند به افزایش جریان کمک‌ها کمک می‌کند. ما به تلاش شبانه روزی ادامه می دهیم تا به این نتیجه برسیم.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.