۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 987687

یکی از چالش‌های همیشگی واردات، هزینه‌های گمرکی است که متناسب با نوع کالا، حجم و ارزش آن مشخص خواهد شد.

واردات بدون هزینه های گمرکی چگونه امکان پذیر است؟

در صورتی‌که بتوان واردات را بدون هزینه‌های گمرکی انجام داد، این امر به مراتب جذاب‌تر خواهد شد و با سهولت بیشتری پیش خواهد رفت؛ ضمن این‌که می‌توان فرایند آن را به مراتب سودآورتر دانست. اگر شما نیز مشتاق هستید که درباره واردات بدون هزینه‌های گمرکی اطلاعات مفیدی را به‌دست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.


واردات بدون هزینه گمرکی

به‌طور کلی انتظار می‌رود که واردات کالا به کشور ایران با پرداخت هزینه‌های گمرکی همراه باشد؛ اما روش‌هایی نیز برای کاهش یا معافیت از این هزینه‌ها وجود دارد. به‌طور مثال زمانی که شما کالای سمپل یا نمونه وارد می‌کنید، موضوع پرداخت گمرکی برای آن منتفی خواهد بود. در این صورت هم کالای نمونه در مدت زمان کوتاه‌تری به‌دست شما می‌رسد و هم قرار نیست که بابت دریافت آن گمرکی پرداخت کنید.
البته این تنها یک راه‌حل است و روش‌های هوشمندانه و البته مطابق قانون دیگری نیز وجود دارند که بتوان واردات انواع کالا را بدون هزینه‌های گمرکی انجام داد. شما می‌توانید برای دست‌یابی به این راه‌حل‌ها از خدمات وانیکس استفاده کنید. به این ترتیب فرصت آن را خواهید داشت تا کالاهای مورد نظر خود برای واردات را بدون هزینه گمرکی و حتی بدون نیاز به کارت بازرگانی در لیست واردات قرار دهید.


خرید از علی بابا با وانیکس

خرید کالاهای مورد نظر از فروشگاه اینترنتی بزرگ علی بابا، یکی دیگر از روش‌های حذف هزینه‌های گمرکی به‌شمار می‌آید. البته از آن جایی که کشور ما در حال حاضر در فهرست تحریم‌ها قرار دارد، امکان خرید مستقیم از علی بابا برای ایرانیان وجود ندارد؛ اما شرکت بازرگانی وانیکس، به‌عنوان واسط، خرید از علی بابا را برای ایرانیان امکان‌پذیر کرده است. به این ترتیب هموطنان ایرانی نیز به هر نوع کالایی برای واردات دسترسی خواهند داشت.


 واردات بدون هزینه های گمرکی چگونه امکان پذیر است؟

جذابیت واردات بدون هزینه‌های گمرکی

واردات بدون هزینه‌های گمرکی یا با پرداخت حداقل هزینه می‌تواند مزایای قابل توجهی برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان به ارمغان بیاورد. برخی از این مزایا عبارتند از:
•    کاهش هزینه‌ها: واردات بدون هزینه‌های گمرکی یا با پرداخت حداقل هزینه می‌تواند به‌طور قابل توجهی هزینه تمام‌شده کالاها را کاهش دهد. این امر می‌تواند به افزایش سودآوری و رقابت‌پذیری بیشتر در کسب‌وکارها منجر شود.
•    دسترسی به بازارهای جدید: واردات بدون هزینه‌های گمرکی یا با پرداخت حداقل هزینه، به کسب‌وکارها امکان دسترسی به بازارها و مشتریان جدید را می‌دهد.
•    تنوع زنجیره تامین: واردات بدون هزینه‌های گمرکی یا با پرداخت حداقل هزینه سبب تنوع زنجیره تامین در کسب‌وکارها خواهد شد که می‌تواند کاهش ریسک و افزایش انعطاف‌پذیری را در پی داشته باشد.
•    افزایش نوآوری: دسترسی به طیف گسترده‌تری از کالاها و مواد اولیه می‌تواند به شما کمک کند تا در عرصه فعالیت خود نوآوری بیشتری به خرج دهید. به این ترتیب واردات برای شما با امکانات و گستردگی بیشتری همراه می‌شود و راحت‌تر می‌توانید این کار را دنبال کنید.


مزایای واردات بدون هزینه گمرکی برای مصرف‌کنندگان

کالاهای وارداتی که بدون هزینه گمرکی وارد کشور می‌شوند، برای مصرف‌کنندگان و خریداران نیز مزایایی را به دنبال دارند که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
    کاهش قیمت‌ها: واردات بدون هزینه‌های گمرکی یا با پرداخت حداقل هزینه می‌تواند منجر به کاهش قیمت کالاها برای مصرف‌کنندگان شود. درواقع این فرایند هم سودآوری برای واردکننده را افزایش می‌دهد و هم قیمت تمام‌شده کالا برای مصرف‌کننده را کاهش خواهد داد.
•    دسترسی به طیف گسترده‌تری از کالاها: واردات بدون هزینه‌های گمرکی یا با حداقل هزینه می‌تواند امکان دسترسی مصرف‌کنندگان به طیف گسترده‌تری از کالاها از سراسر جهان را فراهم کند.
•    افزایش کیفیت: رقابت بیشتر بین واردکنندگان می‌تواند منجر به افزایش کیفیت کالاها شود.
علاوه بر این مزایا، واردات بدون هزینه‌های گمرکی یا با حداقل هزینه می‌تواند نتایج خوبی از جمله موارد زیر را در کشور رقم بزند:
•    رشد اقتصادی: با افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند. این امر مورد بسیار مهمی است که باید همیشه از سوی واردکنندگان مورد توجه قرار بگیرد.
•    ایجاد شغل: با ایجاد فرصت‌های جدید برای کسب‌وکارها سبب ایجاد شغل می‌شود.
•    بهبود سطح زندگی: با افزایش دسترسی به کالاها و خدمات با قیمت مناسب، به بهبود سطح زندگی مردم کمک خواهد کرد.


 واردات بدون هزینه های گمرکی چگونه امکان پذیر است؟
البته بهتر است که پیش از تصمیم‌گیری در مورد واردات بدون هزینه‌های گمرکی، از مشاوره حرفه‌ای متخصصان وانیکس بهره‌مند شوید.


سخن پایانی

در این مطلب دیدیم که چطور با وانیکس، امکان واردات بدون هزینه‌های گمرکی وجود دارد و می‌توان به این شکل واردات را به مراتب جذاب‌تر و سودآورتر ساخت. شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید؟ آیا تابه‌حال تجربه سطحی از واردات را داشته‌اید؟ هزینه‌های گمرکی که پرداخت کرده‌اید، به چه میزان بوده است؟ حذف هزینه‌های گمرکی تا چه اندازه برای شما جذاب خواهد بود؟
مشتاق دنبال کردن نظرات و تجربیات شما در این زمینه هستیم. به‌علاوه توصیه می‌کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود که ممکن است مایل به واردات کالا بدون هزینه‌های گمرکی باشند، به اشتراک بگذارید.
منبع: وانیکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.