یک کارشناس اقتصادی:تصویب هرچه سریعتر لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای تحقق شعار سال نیز بسیار مهم است زیرا اولا با این لایحه، جذابیت تولید افزایش خواهد یافت و در مقابل معافیت های غیرضرور نیز اصلاح خواهد شد و از طرف دیگر با فرار مالیاتی نیز مقابله شده اس.ت

اصلاحات مالیاتی مهم دولت شهید رئیسی چشم‌انتظار تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم در مجلس دوازدهم

کریم یزدی‌خواه کارشناس اقتصادی در رابطه با مهم‌ترین لایحه حمایتی حوزه مالیات دولت شهید رئیسی از فضای کسب و کار با هدف کاهش بار مالیاتی بر تولید اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دولت شهید رئیسی که حتی لایحه اصلاحی مدنظر دولت سیزدهم نیز در رابطه با این موضوع به مجلس ارسال شده بود، بحث اصلاح قوانین مالیاتی به نفع تولید و حقوق‌بگیران بوده است.

وی افزود: لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم با هدف کاهش بار مالیاتی بر تولید با کاهش 10 درصدی نرخ مالیات برای شرکت های تولیدی و بخش مولد را پیشنهاد کرده است. این کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، سرمایه‌گذاری در توسعه تولید، گسترش فعالیت‌های تولیدی و همچنین افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در تولید در مقابل بخش غیرمولد اقتصاد را به همراه خواهد داشت.

تمرکز بر حمایت از شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs) در لایحه اصلاحی 

کارشناس اقتصادی ادامه داد: یکی دیگر از جنبه های کلیدی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، تمرکز بر حمایت از شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs) است. این کسب‌وکارها ستون فقرات اقتصاد ایران هستند و با این وجود اغلب از نظر دسترسی به منابع مالی و منابع با چالش‌های مهمی روبرو هستند.

وی افزود: دولت با تکیه بر کاهش مالیات تولید و معافیت مالیاتی جدید برای سرمایه گذاری در توسعه این قبیل کسب و کارها به خصوص در مناطق کمتر برخورد به دنبال هدایت منابع به سمت شرکت های کوچک و متوسط یا SMEها و ایجاد انگیزه برای رشد و گسترش آنها است تا زمینه بازی برابر تری را برای این مشاغل ایجاد کند و آنها را قادر سازد تا به طور مؤثرتری در اقتصاد نقش و رقابت داشته باشند.

یزدی خواه افزود: علاوه بر حمایت از تولید، در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم پیشنهاداتی با هدف ترویج اخذ مالیات عادلانه برای همه افراد و مشاغل مبتنی بر اصلاح نظام مالیاتی و تمرکز بر اخذ مالیات بر مجموع مالیات را دارد.

راهبرد کلیدی در زمینه تحقق شعار سال به پشتوانه لایحه اصلاح قانون مالیات

این کارشناس اقتصادی در رابطه با راهبرد کلیدی در زمینه تحقق شعار سال به پشتوانه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم اظهار کرد: بر تولید در زمینه تحقق شعار سال نیز که رهبری امسال را به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده است، تصویب هرچه سریع تر لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای تحقق شعار سال نیز بسیار مهم است زیرا اولا با این لایحه، جذابیت تولید افزایش خواهد یافت و در مقابل، معافیت های بیجا و غیرضرور نیز اصلاح خواهد شد و ثانیا با فرار مالیاتی نیز مقابله شده است و به این ترتیب، بستر حمایت مالیاتی به سمت تحقق شعار سال با این لایحه مهم مالیاتی دولت شهید رئیسی فراهم خواهد شد و این موضوع باید در دستور کار اول مجلس دوازدهم قرار گیرد

یزدی‌خواه گفت: در مجموع، اهمیت لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای توسعه اقتصادی آینده ایران بسیار مهم است. با اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع دستمزد بگیران و تولیدکنندگان، دولت گامی فعال برای تحریک رشد اقتصادی، تشویق سرمایه گذاری و ایجاد جامعه ای مرفه تر برای همه ایرانیان برمی دارد.

وی تاکید کرد: تصویب این لایحه توسط مجلس جهت تحقق نظام مالیاتی عادلانه، کارآمد بودن فرآیند اخذ مالیاتی و حمایت از مشاغل و افرادی که محرک رشد و توسعه اقتصادی ضروری است. اگر این لایحه با موفقیت به تصویب برسد، این پتانسیل را دارد که اثرات فوری و مثبت گسترده ای بر اقتصاد و جامعه ایران بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.